piątek, 4 maja 2012

INSPIRING MOVIES

Chyba każde z nas ma filmy, które wywarły na nim duże wrażenie i co się z tym wiąże - zainspirowały go. Filmy, które prezentuję tu są niebywałą inspiracją dla mnie i każdemu mogę je polecić bez zawahania. Jeżeli nawet nie dla intrygującej fabuły to chociażby dla pięknych ujęć i inspirujących stylizacji.


Marzyciele/The Dreamers (2003)


Wspaniała kolorystyka, piękni, młodzi i zepsuci... Czego więcej można chcieć?


Wyśnione miłości/Les amours imaginaires (2010)


Dwie najlepsze według mnie sceny, idealnie oddające klimat niezwykłego filmu Xaviera Dolana.



Moja łódź podwodna/Submarine (2012)


Trochę dziwny Oliver Tate i mistrzowsko uchwycona młodzieńcza miłość. Jeszcze muzyka Alexa Turnera w tle...


Coco Chanel/Coco avant Chanel (2009)



Może nie najdokładniej uchwycone życie Coco, lecz idealnie dobrana Audrey Tatou <3


Diabeł ubiera się u Prady/The Devil Wears Prada (2006)


Niezbyt głęboka fabuła. Pokochałam go przede wszystkim za inspirującą postać Mirandy. Widziałam tyle razy, że znam prawie wszystkie dialogi na pamięć^^


Przerwana lekcja muzyki/Girl, Interrupted (1999)


Jeden z tych, które trzymały mnie najdłużej. Piękne trio: Winona Ryder, Angelina Jolie i Brittany Murphy - piękno w zakładzie dla umysłowo chorych.


Czarny łabędź/Black Swan (2010)


Chyba każda z nas wzdychała na widok pięknej Natalie Portman  w szponach ambicji tak mocnej, że aż przeradzającej się w chorobę umysłową. Wspaniałe uchwycenie tego, że lekkość baletu jest tylko przykrywką ciężkiej pracy, łez i krwi.


Lśnienie/The Shining (1980)


Filmy Kubricka na podstawie książki Kinga? To musiało się udać. Mimo niezadowolenia Kinga...

Śniadanie u Tiffany'ego/Breakfast at Tiffany's (1961)


Tutaj już chyba nawet nie jest potrzebny komentarz. Inspiracja dla nas wszystkich.

C.R.A.Z.Y. (2005)


Teraz jeszcze wtrynię się ja, Adriana, z naprawdę udanym filmem C.R.A.Z.Y., który odkryłam jakiś rok temu i polubiłam niezmiernie ze względu na oprawę muzyczną (Pink Floyd, David Bowie... achh), urok głównego bohatera, wciągającą fabułę i inspirację w czystej formie.

Na sam koniec film, który bardzo chciałybyśmy zobaczyć, natknęłyśmy się przez przypadek i doświadczyłyśmy miłości od pierwszego wejrzenia.

Piękna/La Belle Persone (2008)











2 komentarze:

  1. Diabeł ubiera się u Prady ♥

    Zapraszam na konkursik :)!

    OdpowiedzUsuń
  2. Czarny łabędź to jeden z moich ulubionych filmów, Marzyciele również wywarli na mnie ogromne wrażenie

    OdpowiedzUsuń